GRÖNGRUPP

Ett härligt gäng som alltid har kul. Följ vår resa genom sol och regn, med och motgångar.

Träning/tävlingsrapport!

Publicerad 2014-05-18 19:31:00 i Allmänt,

Fredag.

Under fredagens träning var Erica hemma och hade träning med oss. Vi började såklart med uppvärmning, töj och böj och sen lite doppboll. Därefter löpskolning och ett par stegringslopp. Sen var det dags att börja kvällens träning som bestod av längdhopp och sprint. I längdhoppet fokuserade vi mest på att få till själva hoppet och de sista stegen innan. Det började lite sådär för vissa men i slutet hoppade alla bra. För mig handlade det mest om att få till några ordentliga och bra hopp så att jag skulle få en bra känsla inför dagens tävling. Efter en tids hoppande valde några av oss att träna starter med block och vi andra körde ett par intervaller på gräset. … och till slut var det bara nerjogg och stretch kvar.  

Söndag.

Idag var jag på säsongens första utomhus tävling i ett väldigt varmt Motala. Längd, 100m och 200m var jag med i och det resulterade i pers på 100m och i längd. I 100m fick jag en helt okej start och hela loppet gick helt okej, längdhoppet började det lite sådär men efter ett par hopp hittade jag rätt och i slutet gick det riktigt bra. (Tränare nöjd med prestationen av alla dagens grenar)

// David 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erica Lignell

Nu har jag avslutat mitt projektarbete i skolan men har valt att ha kvar denna blogg ändå för att skriva om lite annat som har med träningar och saker kring min grupp att göra. Självklart kan ni gå tillbaka och läsa om projektarbetet och se många härliga bilder där ifrån.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela